Bugün çamaşırları topladık ve çorapların uyumlularını birleştirmek için çalıştık ya da çalışmayı hedefledik..ben aynı çorapları bulurken, kendisi çorapları eşlerinden ayırıp kendi kendine yeni eşleştirmeler yaptı.
Arabalar filmi çorabının tekini-kenarında tekerlek olan çorapla, kenarında yazı olan çorap tekini-kenarında çizgi olan çorap ile eşleştirdi. bunu hiç sıkılmadan tüm çoraplarına uyguladı. Bu hafta bütün gün okula farklı çoraplar giyerek gidecekmiş..öğretmenine de fikrin bana ait olduğunu söyleyecekmiş.
İki gündür uygulamadayız.
Çorap giymesi için her yolu denerken kendini bu şekilde motive ettiğini görünce, bana sadece çenemi kapamak düştü, açıkcası :)

Yanlız kıyafet ve çorap yığınını toparlamak için cidden motive bir çocuk gerekir! Açıkcası, motivasyon gerekliliği benim için bile gerekli ancak odanın toplanması için tehditkar konuşmadan yardım göremezken kendi kendini bu şekilde motive edince, gözlerim dolmadı değil...

Emre, her zaman yardım etmeye istekli bir çocuk olmadığından, haftasonları çamaşırhaneye dönen terasa çıkmak için yardım etme bahanesini sık kullanıyor. Katlama bile değil ancak en azından üstüste koyduklarını asla bozmadan çekmecelere çoğunlukla ben arada sırada beraber yerleştiriyoruz. Bu sebepten dolayı odasına ve kıyafetlerine babamızdan daha hakim olduğu bir gerçek..

Aradığımız bir şeyi bulurken, yapılan işe atıfta bulunulduğunda yzündeki ifadeyi yakalamak herşeye değer..
"bize göre önemsiz olan rutin 'şey'ler, küçük çocuklar için çok önemli olabiliyor.."